söndag 27 februari 2011

Day 25 - A character you can relate to the most

Jag kan inte påstå att jag har för vana att identifiera mig med karaktärer. Kanske gör jag det omedvetet, kanske är de karaktärer jag tycker bäst om också de jag undermedvetet känner igen mig i, kanske är de väldigt lika människor jag tycker om.

Ska jag ändå välja en – och det måste jag, för allt annat skulle vara riktigt tråkigt – så kan jag inte låta bli att identifiera mig lite med Samwise Gamgee. Sam älskar mat och dryck som alla hobbitar (och jag är nog lite som en hobbit) och han är en utomordentlig trädgårdsmästare. Han har en förkärlek för myter och fantastiska berättelser och han är en lojal vän samt modig när så krävs.

Ja, Sam är nog den karaktär jag kan relatera till mest. Mina skills i trädgården är säkert inte lika finslipade men jag älskar att gräva i rabatterna och jag skulle aldrig tveka att bära min bästa vän till Domedagsklyftan om det var målet för vår mödosamma färd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar