måndag 14 februari 2011

Day 12 - A book you used to love but don't anymore

Jag tänker och tänker men kommer inte fram till någon specifik bok. Det är klart, skulle jag läsa om mina gamla ungdomsfavoriter skulle jag säkerligen hitta flera stycken. Både för att de är skrivna för en yngre publik och för att jag, med mer erfarenheter i bagaget, har en annan syn på tillvaron idag. För att inte tala om vad som gör en bra bok. Det är inte alls konstigt. Jag är inte 13 längre.

Mer än så tänker jag inte gräva i rubriken. Det kan vara skönt att låta de gamla favoriterna vara just gamla favoriter.

2 kommentarer:

  1. Jag har också tänkt så om gamla tonårsfavoriter t.ex. Ska man eller ska man inte läsa om? Men vissa böcker ska man nog bara låta vara i det förgångna så att man inte förstör första upplevelsen av dem.

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland är det nog bäst att låta dem vara.

    SvaraRadera