lördag 5 mars 2011

Lite som att vakna efter en vecka i koma

Nu har jag tagit mig igenom ännu en långvecka på jobbet. Fyra dagar av tolvtimmarspass och totalt 56 timmar hemifrån. Väl hemma kallar sängen och sköna kudden. Jag är totalt ovetandes om världen utanför. Igår kom jag på att jag missat sista biten av inlämningsuppgiften på kursen jag läser. Smart! Den är ju till och med förberedd och nästan klar att lämnas in!

Idag tänkte jag ägna min försummade blogg ett par minuter. Det där med att skriva ett inlägg om dagen fungerar inte så bra när man bara jobbar och sover. Nu ligger jag 5 dagar efter och funderar på om jag ens ska skriva ikapp.

Nej, jag ska nog ta en promenad i solen istället och sen sätta mig i soffan med boken, kanske spela lite Zelda. Det brukar ta hela min lediga vecka att hämta krafter efter långveckan. Jag känner mig som människa igen lagom till det är dags att åka till jobbet igen. Det är kul..! Jag orkar inte prestera mer än nödvändigt idag. Inte göra något i onödan. Man ska akta sig för onödan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar