fredag 2 september 2011

Augustisammanställning

Varje bokbloggare med lite självaktning summerar varje månad, kvartal, halvår och år med listor (don't we just love listor?!) så här är det nog ont om självaktning för tillfället. När en bokbloggare säger sig ha lästorka innebär det att denne bloggare inte läser fullt så mycket som vanligt. I mitt fall har vi nog kommit till läsöken vid det här laget. Öken som i "ingen utläst bok under augusti månad".

Nå, nu har jag vidtagit vissa åtgärder för att bryta detta elände. Jag är ett stort fan av att läsa en bok åt gången, av anledningar vi kan diskutera en annan gång, men igår kväll påbörjade jag Ray Bradburys Something wicked this way comes utan att ha avslutat Parfymen. Busigt, inte sant?

Okej, det var mest för att jag inte hittade Parfymen (ska vi slå vad om att den ligger kvar på landet?) men var fruktansvärt lässugen (halleluja!). Bradbury har en plats i listan som utgör min Boktolva. Alltså - Something wicked this way comes. Ett ynka kapitel mäktade jag med innan jag somnade men vilket kapitel sedan. Jag tror jag är kär! Fortsätter det så här blir det Bradbury och jag hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar