måndag 3 januari 2011

Boktolva från O – en lagom kravlös utmaning

I likhet med O har jag svårt att hålla mig till utmaningar där jag ska läsa en viss bok vid ett visst tillfälle, vad jag väljer att läsa beror alldeles för mycket på vad jag är sugen på för tillfället. Att har för snäva ramar är således inte riktigt min kopp te.

Däremot har jag ju en radda författare jag vill läsa men ännu inte läst och vad är då bättre än att ha dessa författare som mål under det kommande året? Att läsa då, inget annat. Jag är för lat för att vara stalker.

Vad jag gjort är att plocka ut en författare mer än de 12, helt enkelt för att jag tycker 13 är ett snyggare tal (OCD-varning..?) och det tror jag minsann att jag ska mäkta med. Inga krav. Ingen hets. Bara nöje. Precis som det ska va!

2011 års boktolva i tretton delar:

Paolo Bacigalupi
Justin Cronin
Richard Matheson
Michel Faber
Dmitrij Gluchovskij
Juli Zeh
Kurt Vonnegut
Haruki Murakami

Douglas Coupland
Cormac McCarthy
Ray Bradbury
Sarah Waters
Patrick Süskind

2 kommentarer:

  1. Coupland, Waters och McCarthy står på min lista också. Hoppas att de är bra! Kul att du hänger på!

    SvaraRadera
  2. De måste ju vara bra, när det står på båda våra listor! ;)

    SvaraRadera