lördag 3 september 2011

Flördagsenkät

En en fredagsenkät från Bokbabbel, såhär på lördagsmorgonen.

Vad ska du läsa i helgen?
Something wicked this way comes av Ray Bradbury. Hela helgen. Jag och Bradbury! Förmodligen blir det även Stora varför-boken när Fisen ska sova ikväll.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Jag, en bra bok, ett glas vin (eller ett äpple - Den oändliga historien-känslan), gosiga katter i knät.

Din bästa lässtund förra veckan?
Om man med förra veckan menar den vecka som just passerat så måste jag säga torsdag kväll när jag återfick läslusten.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
Ja, säg att jag i normala fall läser i snitt 2 timmar om dagen så blir det 14 timmar i veckan. Vissa veckor läser jag så klart mycket mer och vissa veckor nästan inte alls.

Var läser du aldrig?
I bilen. Kräkvarning!

Vad läser du aldrig?
Böcker av Camilla Läckberg. Har läst en. Vilket trauma det var!

Vilken är din favoritbokhandel?
English Bookshop och Science fiction-bokhandeln. Akademibokhandeln i Helsingfors ligger också bra till. Online säger jag Adlibris.

Du får 300 kronor att handla böcker för. Vad köper du?
Det räcker nästan till de två första delarna av Haruki Murakamis 1Q84. Jag får väl pruta lite också.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Glada hälsningar från Missångerträsk av Martina Haag. Huvvaligen!

Vilken ännu ej utgiven bok längtar du mest efter just nu?
11/22/63 - Stephen Kings version av vad som hände i Dallas då Kennedy blev mördad. Det ska bli spännande att se vad King kan göra med denna fascinerande historia. Om mina förhoppningar infrias har han kokat ihop något än mer kuslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar