måndag 7 mars 2011

En främmande känlsa

Ja jösses denna långvecka! Jag missar så mycket av världen omkring mig och först idag börjar jag känna mig som människa igen. Som en människa extremt sugen på semlor! Jag vet inte varför, semlor brukar inte vara mina favoriter men passande nog, såhär dagen före fettisdagen, är jag sugen på en semla och en kopp te till min bok.

Jag väntar fortfarande på att den – Främlingen i huset av Sarah Waters – ska suga mig fast. I dagsläget har jag inga som helst problem med att lägga den ifrån mig och så vill jag inte ha mina böcker. Jag vill ha dem så spännande att 1. de nästan vänder blad själva eller 2. att jag knappt vågar vända blad. Såhär långt – inget av de två... Men jag lever på hoppet. Snart bliiir det spännande! Och snart fååår jag en semla! Förutsatt att jag åker och köper den själv förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar