torsdag 13 oktober 2011

En bokenkät!

Jag snubblade över en gammal bokenkät och genast känns det som lilla julafton. I skolan var jag en av de som fyllde i alla Mina vänner-böcker jag kunda komma över. Även mina egna. Flera gånger. Men jag är fullständigt normal! Jag lovar.

Som läsare är jag: Kräsen och hängiven. Boken måste vara välskriven annars kan det lika gärna vara. Hittar jag en bok jag verkligen faller för vill jag läsa den oavbrutet, från början till slut.

Som bloggare är jag: Kanske inte lika aktiv som jag skulle vilja.

Senast lästa bok: Something wicked this way comes – Ray Bradbury

Senast påbörjade bok: Microserfs – Douglas Coupland

Senast köpta bok/böcker: Det är oförskämt längesen jag köpte en bok. Jag tror faktiskt det var Microserfs.

Favoritdeckarförfattare: Jag är så trött på ordet deckare, det 'svenska deckarundret' får mig att må smått illa men ingen regel som inte har ett undantag. Agatha Christie är min deckardrottning!

Jag läser allt av: Terry Pratchett och Stephen King.

Jag läser helst inte (genre/författare): Deckare och chic lit.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Naturvetenskapliga böcker samt en och annan biografi.

Förutom svenska läser jag gärna på: Engelska. Att läsa på originalspråk tillför så mycket till de språkliga nyanserna.

Högt upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Legend av Richard Matheson

Högst upp på min bokönskelista just nu står: Terry Pratchetts Snuff.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: efter gamla H.P Lovecraft och Agatha Christie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar