måndag 5 november 2012

Dag 5 - Vem skulle vara din bäste vän i Midgård?

Det är svårt det där med bästa vänner. Jag vet knappt varför mina bästa vänner i verkligheten är mina bästa vänner. Någon gång klickade vi och sedan tycker vi jävligt mycket om varandra.

Som förvirrad och ganska klumpig person tycks jag många gånger dras till organiserade människor med en god förmåga att planera samt människor som vet vad de vill. Dessutom gillar jag att umgås med smarta människor!*

Med det sagt så kan jag gissa att jag skulle komma ganska bra överens med Merry. En klarsynt ung hobbitherre som gärna studerar fakta innan han ger sig iväg. Det går inte att lura honom och han har en förmåga att, genom övertalning få sin vilja igenom. Utöver det har han de typiska hobbit-egenskaperna, såsom en kärlek till mat och god öl. Vi skulle kunna komma bra överens över ett glas, Merry och jag!





*Och med det menar jag inte nödvändigt människor med skyhög IQ. Smart kan man vara på många vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar