torsdag 11 augusti 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

I min enfald trodde jag att jag skulle få all tid i världen att läsa och blogga när nu äntligen semestern infann sig men tji fick jag. Jag kan inte skylla på att jag målat staket, rensat bokhyllan och poolbadat hos lillebror. Däremot har jag grävt ner mig i släktforskningen jag började på i höstas.
Då letade jag mig ständigt bakåt (1600-tal och jag har inte kommit längre söder ut än till Lönneberga) medan jag nu gräver i varje enskild persons liv. Det finns en hel del fascinerande levnadsöden och det är svårt att inte fastna. Patrick Süskind får helt enkelt ursäkta men Parfymen är endast kvällslektyr för tillfället. Dagtid frossar jag i husförhörsböcker och folkräkningar. Ett digert arbete vill jag påstå.
För tillfället vaktar jag dock hundvalp. En sockersöt dvärgpinschervalp vid namn Vince ligger och snusar vid min sida. Han är förmodligen inte den jobbigaste ungen man kan passa. En filt (alt. ett knä) att ligga på och kanske en solstråle genom fönstret - sedan är han mer än nöjd. Snart är det dock dags att hämta två vildingar på fritids/dagis. Det är bäst att njuta av lugnet medan det varar.

2 kommentarer:

  1. Spännande md släktforskning. Önskade jag hade tålamod att leta, forska mm. Bra jobbat Hanna. Skönt med en lugn liten vovve. Killarna är ju även de mysiga, men märks mera. kram anette

    SvaraRadera
  2. Till vissa saker har jag tålamod :)
    Hunden tillsammans med Fjant är de som märks mest. De har fruktansvärt kul ihop och det är ju bra men de gläfser ikapp när de brottas ;)

    SvaraRadera