tisdag 14 september 2010

Signalsubstanserna slinter när dendriten slår knut med axonen

Hjärnan känns som en dränkt tvättsvamp, full och mosig. In case of no work anmälde jag mig till kurser under hösten. CSN-pengar är ändå lite pengar tänkte jag. Nu har jag kommit in på kurser upp till heltid, dessa har dragit igång och eftersom jag ännu inte har ett jobb att gå till får jag helt enkelt försöka hinna ikapp mina kurskamrater.

En kurs i Databaser, HTML, CSS och scriptbaserad PHP-programmering får mina neuroner att slå knut på sig själva men jag har fuskat lite i HTML och CSS tidigare så med ledning ska jag nog få struktur på det hela.

Kreativt skrivande på engelska blir en liten utmaning. Kreativt skrivande är ju super! Här ska skrivas noveller minsann! Den där engelska biten fick jag lägga till på grund av min sena anmälan. Det var helt enkelt vad som fanns kvar att välja på och jag kan ju inte gå sysslolös.

2 kommentarer:

  1. Låter bra du kommit igång med nåt. Brukar kännas bra att få lite struktur i vardagen. Lycka till med alla kurser./Anette

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har struktur i vardagen. Att söka jobb är ett heltidsjobb i sig och kräver disciplin utöver det vanliga.
    Egentligen vill jag ju inte plugga utan göra nytta men jag måste ha pengar och just nu är studier sista utvägen. Förhoppningsvis hinner jag få beslut från csn innan mina a-kassedagar är slut. Sen hoppas jag att jag lyckas skriva något kreativt fast det är på engelska ;)
    Lite putt är jag som sagt över att litteraturvetenskapskursen "Classical horror" var full!

    SvaraRadera