fredag 13 augusti 2010

Queen of fucking everything

Får jag säga det själv (och det får jag ju) har jag lyckats få till en förbannat bra framsida och av bara farten gjorde jag en skiss på den hopplösa rundeln i skärgården också. Den vart om möjligt ännu bättre. Nu återstår bara att ta med skisserna till plantskolan, kanske göra små justeringar med experternas hjälp och sedan shoppa loss.

Den sena kvällen spenderade jag med att skissa lite på annat tjafs och återupptäcka min talang för telefonkladd (vilket i sig är rätt ironiskt eftersom jag har telefonskräck). Jag skulle kunna bli en bra serietecknare minsann. Med lite övning i alla fall.

Som om det inte vore nog med det! Jag fick ett telefonnummer av min mormor igår kväll. Usch! Ett telefonnummer till en kvinna som möjligtvis kunde ge mig ett jobb. Dubbelusch!
Att få telefonnummer när man har telefonskräck är att ha ångest i minst en vecka, först för att man måste ringa i morgon och sedan för att man inte har ringt på flera dagar. Så icke denna gång. Upptagen med skissandet (och fascinerad över hur bra det gick) som jag var, ägnade jag inte telefonsamtalet en tanke och i morse slog jag numret, fick ett nytt nummer, slog även det och hade ett givande samtal. Fan vad jag är bra!


Nu hade hon precis tillsatt sista tjänsten men hon verkade nöjd, både med mina erfarenheter och med det faktum att jag ville jobba på det av hotellen (för det var ett hotell) som var mer off. Alla andra ville tydligen jobba på det hotellet i City men jag bor ju off, så off passar mig. Hon tog mina kontaktuppgifter och referenser. Bra bra! Inte lika bra som att jag faktiskt vågade ringa men ändå bra.

Således har jag alltså anlagt två trädgårdar, ritat saker jag faktiskt skulle kunna visa för någon och ringt ett viktigt samtal. Jag är helt enkelt bäst.

För övrigt har min kattunge (Zombie, aka Kattfan) världens kanske längsta tunga. Bara så ni vet.


4 kommentarer:

  1. Hurra för dig! Jag är också livrädd för att ringa men det känns mäktigt när man väl har gjort det. Förstår bara inte varför alla inte kan bara sms-a. Så mycket mer praktiskt. :)

    SvaraRadera
  2. Men eller hur! Jag gillar sms. Det borde vara standar i alla lägen. :)

    SvaraRadera
  3. Bra gjort! Att bara lyfta luren är ett stort steg... Det kanske kommer att lösa sig för oss båda den här hösten även om det inte alltid riktigt blir som man tänkt sig från början ;-) Kramis
    Helena

    SvaraRadera
  4. Det kommer det alldeles säkert, jag är bara lite stressad. Har bara knappa 40 a-kassedagar kvar, sen är jag pank!

    SvaraRadera