torsdag 12 augusti 2010

Gardening requires lots of water – most of it in the form of perspiration

Jag har stora problem. Grannen ovanpå (aka Finskan) och jag är i färd med att piffa upp vår försummade framsida och jag försöker anlägga en rabatt. Jag älskar blommor. Det ska vara mycket. Lummigt. Prunkande. Gärna höga blommor för lite insynsskydd.

Finskan har hittills tre önskemål. Det ska blomma från vår till höst och det ska vara många olika färger, jag gissar att det har med feng shui och våra (hennes, Tokungens och mina) olika element att göra, samt att det ska finnas borstnejlikor som Tokungen kan plocka nästa sommar.

Jag frossar i bilder för att få inspiration och inspiration har jag fått. Det finns så mycket vackert! Så mycket jag skulle vilja göra. Mycket är det genomgående ledordet vilket inte alls stämmer överrens med vår rabatt, som är typiskt liten. Inte typiskt jätteliten men åtminstone typiskt smal. Att få in allt utan att det blir plottrigt börjar kännas knivigt. Det liksom kliar sådär i hjärnan, på samma sätt som när jag sitter med ett knivigt matteproblem. Ansträngande men ack så kul.

Om jag får bestämma har vi en magnifik trädgård nästa år, det kommer bara kräva en del blod, massor av svett och kanske lite tårar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar