onsdag 25 mars 2015

20 inte särskilt bokrelaterade frågor

Alltså, på riktigt, kan en verkligen vara så här trött?! På väg hem från gymmet igår hörde jag ett avlägset tutande och tog av mig solbrillorna för att höra bättre... Jag trodde det var förvirrat men idag är jag bara allmänt bortkommen. Så bra då att någon ställer frågor jag kan svara på, så att jag slipper komma på ett ämne alldeles själv. Jag hittade de här frågorna hos Vargnatt.

1. Om du fick välja att leva i en TV-serie, vilken skulle du då välja?
Doctor Who. Utan tvekan! Vilka äventyr och vilket otroligt smidigt sätt att resa!

2. Som barn, vad ville du bli när du blev stor?
Jag skulle bli författare och jag övade flitigt.

3. Vilken är din favoritdoft?
Jag älskar doften av gullvivor.

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Djupt in i en vacker gammal blandskog.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Kramar om mina nära och kära, gosar med katterna och spelar fotboll med brorsbarnen. Är det bara 12 timmar kvar ska alla ha roligt.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Jag tror att jag skulle vara mindre osäker och våga göra allt det jag nu bara önskar att jag vågade.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?
Jag skulle inte klara mig utan min polygrip!

8. Vad gör du om tio år?
Jag hoppas bo i ett hus på landet och jag har sedan länge uppnått det mål jag började jaga i mitten av januari i år. Jag har också antingen skrivit den där boken jag övade på som barn eller så har jag fördjupat mig inom bio- och/eller miljökemiområdet och hittat det där drömjobbet.

9. Vilken är din bästa danslåt?
Det finns så många bra danslåtar men just nu skulle jag nog säga Aron Chupas I'm an albatraoz, eller något i samma stil.

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Det skulle vara så underbart. Jag skulle sy klänningar, korsetter, kjolar. Jag skulle utan problem kunna skaffa mig en hel steampunk-garderob!

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ €108 560 000 ?
Det är ju äckligt mycket pengar och ett belopp som är ganska svårt att greppa men jag skulle definitivt köpa mig en gammal villa på landet. Stor tomt är viktigt men skicket spelar mindre roll, jag har råd att få det fixat. Jag skulle inreda den med ett bibliotek, så klart. Utöver det behöver jag, antingen på den stora tomten eller i närheten, en stor lokal där jag kan ordna ett hem för hemlösa katter.

12. Vad tycker du om ordet hen?
Jag har ingen åsikt men jag är fruktansvärt trött på hela diskussionen.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför?
Jag älskar mitt recept på frallor. Det är så enkelt, det går att variera i oändlighet, det behöver bara jäsa en gång och det kan jäsa i kylen över natt.

14.  Vad tycker du om köttkonsumtion?
Köttkonsumtionen har jag inte så mycket åsikter om men fråga mig om köttproduktionen och jag kan raljera hela natten.

15. Är du beroende av något?

Böcker, TV- och datorspel, min täppa och socker.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Nirvana, Metallica och Guns 'n' Roses. Jag såg en dokumentär på SVT en gång, där jag fick höra att den musik en lyssnar på när en är 14 år är den som alltid kommer ligga en närmast hjärtat, så jag gissar att det är därför.

17. Vad gör dig riktigt förbannad?
Precis som Vargnatt säger jag djurplågeri på alla sätt. Canned hunting gör mig kanske mer äcklad än förbannad. Människor som inte har någon förståelse för andra människor gör mig också förbannad, liksom ignorans.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?
Ättika tar bort dålig lukt, typ stanken av kattpiss på dörren (ni vet när grannens okastrerade hankatt bestämt att han ska ta över mina katters revir).

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Nej.

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Den jag är idag är nog en kombination av den glada, livliga flicka jag var i småbarnsåren och den arga, dryga unge jag var på mellan- och högstadiet. En mer balanserad människa helt enkelt. Utöver det har jag alltid behövt mycket tid för mig själv, jag tycker om att vara ensam. Jag är nu precis som då väldigt öppen för intryck utifrån och för att inte gå sönder behöver jag ofta vara själv.

4 kommentarer:

  1. Dr Who är onekligen en spännande värld. Har du sett den här?
    https://barabrittiskt.wordpress.com/2015/03/20/dr-who-parodi/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej den hade jag inte sett. Tack för den! :-)

      Radera
  2. Ett hus på landet med en perfekt trädgård, det vore verkligen något :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhm. Först ska jag bara vinna på lotto...

      Radera