torsdag 1 januari 2015

Kort om året som gått

Jag tycker verkligen inte om när ett år går över till ett annat. Detta med att stänga dörren för det som varit och kasta sig över storslagna löften inför det som komma skall... det ger mig ångest. På fullaste allvar, borde vi inte ge våra löften när vi känner oss manade istället för i mörkaste vintern? 

I vilket fall... jag hade två läsutmaningar för året:

Tre på tre, att läsa tre dystopier på tre månader. Det gjorde jag och vilken underbar höst det var. Tre bra böcker med Margaret Atwoods Oryx and Crake som kronan på verket.

Kaosutmaning 2.0, att läsa böcker som passade in på minst 20 av de 40 påståendena. Eftersom jag bara läste 18 skönlitterära böcker under året så föll jag på mållinjen trots att alla böcker jag läste finns med i listan. 

18 böcker är inte mycket att hänga i julgranen, men jag har läst desto mer kurslitteratur och tack vare det kommer jag att, så snart kursledaren behagar registrera resultaten i systemet, att avgå med en Batchelor of Science i kemi. Nu tål att tänkas på om jag orkar skaffa mig en Master of Science. Det låter ju om inte annat mycket coolare! Master of Science. Jag ska bara vinna på lotto först!

2 kommentarer:

  1. För mig så är jag glad över att 2014 är över, det var ett tungt år som slutade på värsta tänkbara sätt. Men jag måste säga att Batchelor of science låter väldigt imponerande! Grattis till det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Jag är mycket stolt över det :)

      Just 2014 har inte varit något bra år här heller, tvärt om så har det varit alltför mycket elände, men jag syftar mer på det definitiva i att något tar slut, oavsett om det är ett år eller något annat. Jag har aldrig tyckt om det. Det är så ödesdigert på något sätt.

      Radera