söndag 4 januari 2015

Nytt år, nytt liv?

Snarare: ge ett löfte på nyårsnatten som du kan bryta innan mars månad är över. Positiva klubben undrar om det verkligen är någon som tror på nyårslöften nu för tiden! Själv jobbar jag hårt på att inte avge några. Faktum är att jag under en längre period funderat på att börja träna på ett ställe ganska nära där jag jobbar men just nu efter årsskiftet kan jag verkligen inte förmå mig, av den enkla anledningen att jag skulle se ut som "ett av de där nyårslöftena". Då låter jag hellre bli (hälsar Motvalls kärring)!

Med det inte sagt att jag inte gillar en utmaning. Jag sätter gärna upp en hel del mål, både stora och små, som jag vill uppnå under året (eller nästa om det inte hinns i år). Allt jag kan komma på sammanställer jag i en lista (jag älskar listor!) som kan fyllas på över tid. 

Kaosutmaningen nedan är en punk på årets lista. En annan är att genomföra en månadsutmaning samtliga av detta års 12 månader. Reglerna för den utmaningen är enkla: Välj en eller två nya vanor. Reflektion den sista i månaden och sedan välja ny/nya eller fortsätta med samma en månad till. För januari är mina månadslöften att spendera minst 15 minuter utomhus varje dag oavsett väder samt att endast dricka läsk på helger. Två stora utmaningar för någon som älskar läsk och att sitta i soffan och läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar