lördag 24 januari 2015

Titt som tätt var tjugonde dag...

Nåja, kanske inte fullt så sällan (jag har ju hela två dagar till godo!) men nästan. Det är inte riktigt dags för summering av mina månadslöften ännu men en liten hint om resultatet är att ett är kämpigt men går bra, det andra går mindre bra. När det är snö ute och det knarrar så där härligt under fötterna går det fint, men vem fasen vill vara ute när det är regnar och blåser och marken är täckt av glashal is?! Just sayin'...

Det bloggas inte mycket i det här hemmet men det läses desto mer. Jag kommer aldrig komma upp till tvåsiffrigt antal böcker under en månad, som vissa gör, eftersom jag spelar alldeles för mycket tv- och dataspel men målet under trötta januari är 5 böcker. Med hjälp av maratonläsningen av the Strain går det faktiskt finfint! 

Vad tycker ni om tv-serien förresten? Min personliga och helt subjektiva bedömning är att tv-versionen har för stort fokus på politiken och för lite på det suggestiva mörkret. Jag föredrar suggestivt mörker framför köpta amerikanska politiker 10 gånger av 10. Ändå gillar jag den. Lite mer mörker och jag är såld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar