söndag 19 oktober 2014

Serieenkät från Kulturkollo

I veckan har jag avverkat en hemtenta, börjat på den sista inlämningsuppgiften och skaffat mig en uppsjö e-postadresser att använda mig av när jag samlar in information till mitt projektarbete. Bara två veckor kvar av kursen nu! Dessförinnan hinner jag så klart med en enkät. En enkät på det underbara temat serier.

1. Om du var superhjälte/superskurk, vad skulle du heta och vilken vore din superkraft?
Jag skulle vara superhjälte, men med en mörk sida. Eftersom jag hemskt gärna vill kunna "beama" mig till Nya Zeeland måste min superkraft vara just teleportering. Det skulle i och för sig vara cool att kunna manipulera eld... Eftersom jag får bestämma själv så tar jag en kombo av de två då.

2. Vem skulle teckna serien om ditt liv, och hur?
Lise Myhre och hon skulle göra det i samma stil som hon gör Nemi. Jag kan se alldeles för mycket av mig själv i Nemi och under en period av mitt liv var jag precis så. På pricken!

3. Föredrar du att läsa tecknade serier eller att se dem på film/tv?
Jag föredrar nästan alltid att läsa. Jag vet inte varför, men det är bara när jag läser jag har ro att göra en sak i taget. Om jag tittar på film/tv måste jag ha något annat för handen. Oftast är det där andra något ätbart...

4. Vilken är din favorit bland tecknade serier och grafiska romaner?
Nemi kommer som sagt alltid ligga mig varmt om hjärtat. Jag gillar också The Walking Dead, American Vampire och Locke & Key, men inget har någonsin kunnat tävla med Neil Gaimans Sandman. Gaiman har en särskild plats i mitt hjärta och jag älskar hans märkliga historia om The Endless.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar