torsdag 9 januari 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med

Utan att gå in på den mängd bakterier som lever under dina (och mina) naglar, kan jag bara konstatera att något av det äckligaste jag vet är när folk biter på naglarna. Den finns en scen i Sagan om ringen (filmen), en närbild på Frodos fingrar när han håller ringen men jag kan för mitt liv inte fokusera på det guldglimmande och ack så ondskefulla smycket. Vet ni varför? För att Frodos naglar är långt nerbitna och nagelbanden ser både sönderbitna och fnasiga ut. Bara så vidrigt.

Alla som biter på naglarna räcker upp en hand!

Japp, jag är så skyldig någon kan bli. Inte för tillfället, för just nu har jag akrylnaglar och de går inte att tugga sönder, men skulle jag ta bort dem skulle jag vara där och gnaga. Det tror jag i alla fall. Paradoxalt nog har jag alltid bitit på naglarna och det är något jag verkligen skulle vilja vänja mig av med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar