torsdag 2 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken...

Jag älskar tatueringar, men ska det vara i svanken får det banne mig vara under pistolhot..! Det är ju alltid svårt att komma på något bra sådär under press också. Om jag kunde komma på det mitt i skräcken och stressen så finns två saker jag skulle kunna tänka mig. Båda texterna är från samma låt, Metallicas The thing that should not be (älskar Lovecraft-referenserna!):

Hybrid children watch the sea
Pray for father roaming free

eller:

Not dead which eternal lie
Stranger eons Death may die
Drain you of your sanity
Face the thing that should not be

MEN nu sa vi ju under pistolhot. Det var ju förutsättningen för att jag skulle placera tatueringen i svanken. Under pistolhot skulle jag kanske på sin höjd komma på Hej tomtegubbar, slå i glasen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar