lördag 8 november 2014

En liten lista om böcker och läsning

Helt ärligt stulen från Det mörka tornet!

1. Hur ser din perfekta lässtund ut?
Bäst är det när jag har en bra bok, riktigt bra läsflyt och vädret speglar stämningen i boken.

2. Är hela din familj intresserad av böcker och läsning?
Katterna vill gärna vara med och läsa, men det är oklart om de gillar läsning eller bara att ligga på böckerna..!

3. Köper du helst eller lånar på bibliotek?
Jag är oförskämt dålig på att låna böcker så uppenbarligen köper jag helst.

4. Vilken typ av bok får dig att läsa hela natten?
Framför allt riktigt läskiga böcker men också tragikomiska. The Passage sträckläste jag i princip utan att sova och just nu inser jag Oryx and Crake gör det otroligt svårt att släcka lampan.

5. Brukar du äta eller dricka något när du läser?
Nja... jag brukar plocka fram något att äta och/eller dricka men om boken är glömmer jag och ofta står det nästan orört.

6. Vilken är den bästa bok du läst i år?
Night Circus av Erin Morgenstern

7. Vad tycker du om ljudböcker?
Jag försöker verkligen tycka om dem men ärligt... jag står oftast inte ut. Jag får ingen känsla för boken genom en uppläsares röst. Bara en gång har jag hört en bok jag faktiskt tyckte om att lyssna på - Mörkrädd av Andreas Roman, uppläst av Morgan Alling.

8. Vad önskar du dig för bok/böcker i julklapp?
Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist

9. När under dygnet föredrar du att läsa?
Jag är en kvällsmänniska när det gäller det mesta, även läsning.

10. Senaste bokpresent du fått?
För att fylla lite hål i samlingen fick några Stephen King-böcker av min mamma för en tid sedan. Det är kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar