fredag 14 februari 2014

Fredagsenkät

Firar att förkylningen är på tillbakagång med att blåsa liv i en gammal enkät.

Vad ska du läsa i helgen?
Dream London av Tony Ballantyne, månadsbok från The English Bookshop för en tid sedan. Jag har totalt förlorat mig i den. Det blir jag och Captain Jim Wedderburn hela helgen!

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Jag, en bra bok, en kopp te (eller ett äpple - Den oändliga historien-känslan) och gosiga katter i knät.


Vilken var din bästa lässtund förra veckan?
Förra veckan blev det inte mycket läsa faktiskt, och denna vecka förväntar jag mig att jag har de bästa lässtunderna kvar.

Hur många timmar i veckan spenderar du egentligen i böckernas värld?
Det är väldigt olika. Vissa veckor läser jag inte alls och vissa spenderar jag all min vakna tid i böckernas värld. I snitt? Kanske 15 timmar?

Var läser du aldrig?
I bilen/på bussen. Kräkvarning!

Vad läser du aldrig?
Böcker av Camilla Läckberg. Har läst en. Vilket trauma det var!

Vilken är din favoritbokhandel?
The English bookshop ligger bra till, och självfallet SF-bokhandeln.

Du får 300 kronor att handla böcker för. Vad köper du?
Ocean at the end of the lane av Neil Gaiman.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman. Livet är för kort för att läsa böcker av författare vars språk en inte står ut med.

Vilken ännu ej utgiven bok längtar du mest efter just nu?
The City of Mirrors, tredje och sista delen i Justin Cronins The Passage-trilogi. 23 oktober var ett datum jag såg nyligen. Kan det verkligen vara så länge kvar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar