måndag 16 september 2013

En abibliofobs bekymmer

Det är hela två veckor kvar till min solsemester och det jag möjligtvis borde bekymra mig för är om mamma eller svägerska ska bo hos mina katter, om det fuktskadade badrummet hinner bli klart, om pengarna räcker osv osv, men naturligtvis är mitt största dilemma hur många böcker som ska få följa med. Jag kan inte ta med mig Under kupolen (och den är förhoppningsvis utläst då), jag måste ta med mig smidigare böcker. Det ligger ett gäng Pratchett-böcker olästa i hyllan, men även om jag älskar Pratchett så är frågan om jag verkligen vill ha bara en författare med mig. Ska jag låna lite Agatha Christie av mamma? Har jag några andra i hyfsad storlek som kan packas med? Får jag kanske rent utav köpa lite nytt? 

Det tål att tänkas på ett par gånger till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar