fredag 16 mars 2012

Jag heter Fadi El Khoury och jag ska bli moddedesajnör!


1 min in i klippet - Fadi ftw!

Update: 
Jag gissar att en förklaring är på sin plats och det var ungefär såhär.

När jag gick ettan på gymnasiet fick vi, ett par veckor in på terminen en ny kille i klassen. Han struttade in på en lektion, satte sig på katedern, lade benen i kors och deklarerade - Jag heter Fadi El Khoury och jag ska bli moddedesajnöör. Något vi i klassen tyckte var hysteriskt roligt eftersom vi gick ett naturvetenskapligt program och detta har, som de flesta redan räknat ut ingenting med modedesign att göra.

Hur som haver var han en frisk fläkt och en härlig kamrat och mitt i all matematik, kemi och fysik tog han sig tiden att skapa en egen kollektion som sitt specialarbete i trean. Med den kollektionen tog han sig in på en modeskola i Paris och nu är han alltså där - 1 minut in i klippet ovan - tillsammans med Lars Wallin. Det är han så värd! Han har alltid kämpat i motvind men har inte vikt ner sig en tum. Många är vi som kan lära av honom! Du är så j-vla bra Fadi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar