tisdag 28 juli 2015

Virkade dödskallesjalar

 Istället för att säga att halva semestern har gått vill jag hävda att jag fortfarande har halva semestern kvar! Det är så skönt att vara ledig och jag känner för tillfället inget behov av att börja jobba igen. Jag sitter hellre här under (kork-)eken och läser och virkar.

För inte alls länge sedan avslutade jag den andra av två underbara dödskallesjalar. Mönstret hittade jag hos Camillas Livsstil (HÄR). Provade även ett där ögonen virkades separat men tyckte att detta, där allt virkas i ett svep, var både smidigare och snyggare. Nu kan det mycket väl hända att jag behöver ha en röd också, men först ska jag virka lite torgvantar åt de frusna damerna på jobbet.

T.A.R.D.I.S-blå med grå kant åt den ömma modern.
Turkos med svart kant åt undertecknads.





2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Har aldrig tänkt på att ta upp beställningar men det kanske jag borde :)

      Radera