fredag 4 januari 2013

Tematrio - Nyårslöften 2013

Alltså, jag är inget fan av nyårslöften. För det första är de alltid alldeles för grandiosa för att kunna hållas och för det andra är jag väl medveten om att förändra sin livsstil (som ju är det vanligaste löftet) är en lång process och inget du gör över en natt. Men nu vill ju Lyran att vi outar tre bokrelaterade löften/planer för det kommande läsåret och va f-n det kan jag väl göra, böcker är ju kul!

1. Inte ha något köpstopp men läsa mer ur den befintliga högen här hemma. För samvetets skull och för att jag vet att där ligger en hel massa bra böcker, att ha dem till att samla damm på är bortkastat!

2. Sluta vara så mesig och börja njuta av den lömska och elaka sidan i fantaysböcker (jag gillar den ju annars!), dvs sluta få sådan ångest av Sagan om is och eld. Läs och njut människa!

3. Stänga av TV:n och använda mer av tiden till läsning, bloggande och virkning. Framför allt blogga om det jag läser! Kanske skriva mer och vara lite social också... Det finns två serier jag vill se: Big bang theory och dr Spencer Reid Criminal minds, övrig tid kan gott ägnas åt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar