fredag 18 juli 2014

To much information

En gång i månaden är väl ett lämpligt intervall för att vissa att en lever? Här var det semester (på upphällningen... åh den ångesten!). Har spenderat mången timme nere vid havet tillsammans med både bok och korsord. För att så smått komma igång med bloggandet igen tänkte jag ta vid där Vargnatt slutade, dvs med TMI*-taggen.

1. Vad har du på dig?
Kjol och linne, båda i svart.

2. Hur lång är du?
161 cm

3. Några piercings?
Öronen (8 st), näsan, läppen och tungan.

4. OTP?
One true pairing. Från Doctor Who - Amy Pond och Rory Williams.

5. Favoritprogram/tv-serie?
Doctor Who! Samt Criminal minds och The walking dead.

6. Favoritartist/band?
Det sägs en har ett speciellt förhållande till det en lyssnade på vid 14 års ålder och ja, det kommer alltid finnas en plats för Metallica i mitt hjärta.

7. Någonting du saknar?
Jovars.

8. Favoritlåt?
Det varierar, framför allt med humöret. Just nu... Avenged sevenfold - Hail to the king.

9. Hur gammal är du?
34

10. Favoritskådespelare?
Leonardo DiCaprio


11. Favoritfärg?
Blå

12. Hög eller låg musik?
Musik ska kännas i benmärgen. Hög alltså.

13. Senaste boken du läst?
Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman

14. Vad läser du just nu?
Doctor Sleep av Stephen King

15. Senaste programmet du såg?
Sitter för närvarande och tittar på Diamond league (friidrott) men senaste tv-serie jag såg var Castle.

16. Favoritmat?
Är grymt svag för en riktigt bra grillad burgare med fint kött, bra bröd, ost och fräscha grönsaker, gärna rödbetor. En kall öl till det och jag är såld!

17. Plats att besöka?
Japan, Nya Zeeland (igen), Irland, Skottland, Tyskland (igen)

18. Sista platsen du besökte?
Jonstorp (Höganäs), vilket är typ utomlands. I vilket falls sa telefonen "Välkommen till Danmark".

19. Favoritsötsak?
Choklad och lakrits. Fast lakrits ska förstås vara salt!

20. Senaste sporten du spelade?
I organiserade former var det handboll men fotboll spelas med brorsbarnen lite nu och då.

Så, nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete, jag ska bara läsa (minst) ett kapitel till i min bok. Taggad är den som känner sig manad.

2 kommentarer:

  1. Criminal minds och Walking dead kan platsa bland mina favoriter också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag blir stor ska jag gifta mig med dr Spencer Reid ;-D

      Radera