söndag 9 juni 2013

Sommarläsning

En enkät. En sommarenkät! Oh the nerdy joy! Känner mig onekligen taggad av Vargnatt!

1. Vilka 5 böcker MÅSTE hinna läsas i sommar?
Fragile things - Neil Gaiman
Assassin's apprentice - Robin Hobb
Under kupolen - Stephen King
Efter floden - P.C Jersild
Killing floor - Craig DiLouie

Jag är även mycket lockad att inhandla ett ex av Tolkiens Hurins barn men jag har ju lovat mig själv att läsa av det jag har hemma först. Vi får se hur det går...

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Ingen som jag låter ta plats på min att-läsa-lista för tillfället. 

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
I hammocken i skuggan av träden.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Förmodligen i hammocken. Men säkerligen också i soffan, på bryggan och i sängen, allt beroende på väder.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Åh, jag har ganska stora förhoppningar om dem allihop!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Alla som inte läst the Passage/Flickan från ingenstans bör göra det omgående!

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta under björkarna med solens strålar strilande genom lövverket.

8. Deckare eller roman?
Roman, av den enkla anledningen att min aversion mot deckare växer sig allt starkare.

9. Favoritgenre?
Fantasy och skräck. Just nu är jag dock helt insnöad på dystopier.

10. Tagga 3 andra?
Här diskriminerar vi inte - alla som känner sig manade är taggade!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer gilla Under kupolen! :)
    Det låter bra att du rekommenderar Flickan från ingenstans, den är ju på min lista med fem böcker :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också på Under kupolen. Har hört mkt bra om den och jag älskar ju Stephen King.

      Radera
  2. Under kupolen må vara tjock, men oj, vad den gick fort att läsa :)

    Efter floden kan mycket väl ha varit den första dystopi jag läste. Det var ju en faslig massa år sedan, men jag kommer ihåg att jag gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en lovande sommar då! :)

      Radera