torsdag 2 december 2010

22 - Det här upprör mig

Oj oj, don't get me started! Det finns ju det där självklara som krig, orättvisor, våld mot barn, djurplågeri och ojämställdhet.

Sen har vi de där lite mindre men ack så enerverande sakerna. Ni vet, när mjölken till kaffet är slut, tjuriga expediter, dålig service. Folk som inte kan plocka upp efter sina hundar, folk som inte har pli på sina hundar, reklam i filmer (för att inte tala om nyheter mitt i filmen!), sladdhärvor, folk som slänger skräp på marken, Camilla Läckberg, idioter i trafiken.

När telefonen kopplar ner mitt i ett samtal, deckarhysterin, Peter Jihde, människor som tjurar när de får höra sanningen (trots att de förespråkar sanningen för andra), saltade vägar, popcornskal mellan tänderna, gnäll, folk som inte kan skilja på ditt och mitt. Slask, girighet, ignorans. Tovor i håret.

Listan kan förmodligen göras oändlig men jag slutar där, innan jag blir upprörd på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar