fredag 3 januari 2014

Grattis på födelsedagen professor Tolkien

Det skålas för Tolkien idag och det med rätta. Själv firar jag hans födelsedag med att komma in alldeles försent i Konungens återkomst, vilken visas på sjuan denna kväll. Förvisso har jag de förlängda versionerna i min ägo och de inte bara innehåller en hel massa mer nördigheter, de saknar också denna fördömda reklam, men det är ändå något visst med att se filmen på TV. Jag vet inte, men det är detsamma som att se sina favoritserier på TV. En vet att andra tittar samtidigt och det skapar någon inbillad form av gemensamhetskänsla.

Mitt firande sträcker sig alltså inte längre än så. Jag ska läsa ur min vanliga att läsa-hög ikväll men planerar att ha en Tolkien-bok på gång till Tolkien reading day den 25/3. Hur vida jag har några planer för Hobbit-day 22/9 återstår att se, men det kan mycket väl hända att vi ses under ett kalasträd någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar